donderdag 13 maart 2014

Doin the trend ( Jiwa )

Hai hai,

Voor de eerste echte blogpost die ik schrijf laat ik jullie zien waar ik zoal mee bezig ben. Ik zat namelijk, zoals ik veel doe in mijn vrije tijd, een beetje rond te dwalen op Tumblr, andere blogs en Youtube filmpjes. Ik merkte een paar trends op, en één daarvan bleef maar in mijn hoofd zitten. Ik moest en zou dit item op de een of andere manier in mijn handen krijgen. Helaas, de meeste dingen die ik leuk vind, zijn niet echt low-budget. Maar wat als ik dit item zelf zou kunnen maken? Perfect! 

De ripped knee jeans.







En in combinatie met cut-out-boots, nog zo'n leuke trend!( toevallig heb ik deze geweldige boots in mijn bezit *juich*)












Eigenlijk is deze DIY zwaar makkelijk. Je pakt simpelweg een skinny jeans uit je kast en knipt er gaten in. Waarom zo moeilijk doen en een dure jeans kopen als het ook makkelijk kan?
Zie hier hoe ik het heb gedaan:

Ik vond een zwarte jeans in mijn kast die ik merkwaardig genoeg niet vaak aan deed. Ik had altijd gedacht dat 'ie niet mooi stond. Eerst deed ik hem aan en pakte een wit krijtje, daarmee kon ik strepen zetten op de plekken waar ik gaten wilden. De broek deed ik uit waarna ik met een stofschaar de gewenste stukken eruit knipte. Even weer aan doen om te checken of het niet fout was gegaan(precies werken dus!) en dan met een pincet de randen een beetje rafelen. DONE.
Resultaat: 

   
   







(Je kunt zo ver gaan als je wilt, je kunt je hele broek aan flarden knippen en een hele distressed jeans creeëren, maar ikzelf laat het toch even hierbij.)
 Vind je dit nou zonde van de broek? Nou, ik dus niet. Ik ga er van genieten en dat is waar het om gaat!

Tot de volgende blogpost!
xoxo Jiwa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen